مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

چگونه بهترین لوسیون را در منزل بسازیم؟ روش ساخت لوسیون و کرم در خانه

کرم مرطوب کننده خانگی بسازید + طرز تهیه

کرم مرطوب کننده ، کرم مرطوب کننده خوب
کرم مرطوب کننده پوست صورت و بدن را با استفاده ازمواد طبیعی و ترکیبات گیاهی در منزل تهیه کنید تا علاوه بر نرمی و لطافت پوست، راهی برای تقویت و جوانی آن را فراهم کنید.
  

طرز تهیه کرم مرطوب کننده گیاهی پوست صورت، لب، پا و بدن در منزل

در این گزارش دستور تهیه 4 نوع مرطوب کننده طبیعی و گیاهی را برایتان خواهیم گفت که در با مواد طبیعی می توان انها را در خانه تهیه کرد.

 

کرم مرطوب کننده  با روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا

برای تهیه این لوسیون تنها کافیست روغن جامد نارگیل را با ژل آلوئه ورا هم بزنید و از آن به عنوان لوسیونی مرطوب کننده استفاده کنید. در مقایسه با روغن نارگیل ساده، این لوسیون بر روی پوست بسیار سبک خواهد بود.
 
کرم مرطوب کننده آلوئه ورا

طرز تهیه کرم مرطوب کننده آلوئه ورا

موادلازم برای تهیه کرم مرطوب کننده آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا تازه
روغن خالص نارگیل
روغن گیاهی معطر مثل روغن اسطوخودوس یا روغن نعناع( اختیاری)
کاسه برای مخلوط کردن
پیمانه و قاشق اندازه گیری
مخلوط کن یا میکسر
همزن دستی یا برقی
ظرف مناسبی برای نگهداری لوسیون
 
مراحل تهیه:
یک برگ کوچک آلوئه ورا را برداشته و با قاشق ژل داخل آن را خالی کنید و درون مخلوط کن بریزید و با دور تند چند دقیقه اجازه دهید تا به خوبی یکدست شود.نصف پیمانه روغن نارگیل جامد خالص را درون کاسه جداگانه ای بریزید. (طرز تهیه روغن نارگیل خانگی خالص این پست را بخوانید. )
آلوئه ورای همزده و یکدست شده را به روغن نارگیل اضافه کنید. با استفاده از یک همزن دستی یا برقی این دو را به مدت 5 تا 10 دقیقه یا تا وقتی که مخلوطی نرم و پفی و با غلظتی شبیه به خامه حاصل شد، هم بزنید.
بطور دلخواه چند قطره روغن گیاهی معطر مثل روغن نعناع را به مخلوط هم زده شده بیافزایید و دوباره هم بزنید. در انتها لوسیون نارگیل آماده شده را درون ظرف مناسبی مثل ظرف قدیمی و تمیز یک کرم یا لوسیون ریخته و آن را در یخچال نگهداری کنید. این لوسیون برای چندین هفته قابل نگهداری می باشد.
می توانید این لوسیون را مانند لوسیون ها و کرم های دیگر برای پوست تمام نقاط بدن استفاده کنید. برای افزایش میزان تاثیر این لوسیون، سعی کنید همیشه بعد از حمام، زمانی که پوست بدنتان کمی مرطوب است از این لوسیون استفاده کنید تا رطوبت را در پوستتان ماندگار کنید. این لوسیون همچنین یک پاک کننده آرایش بسیار خوب به شمار می رود.
 

طرز تهیه مرطوب کننده با لیمو 

مواد لازم :
2 قاشق غذاخوری ماست، یک ونیم قاشق چای خوری عسل، نصف لیموترش، یک سفیده تخم مرغ
 
 
طرز تهیه مرطوب کننده

طرز تهیه مرطوب کننده با لیمو و تخم مرغ

روش تهیه :
آب لیموترش را بگیرید، سپس سفیده تخم مرغ را آنقدر بزنید تا کاملا پف کند، حالا تمام این مواد را به خوبی مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید که به شکل کرم در بیاید، سپس این کرم را به صورت و گردن تان بمالید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و بعد با آب گرم صورت تان را بشویید.
همچنین بخوانید : بدل ایرانی لوییز سوارز هم آمد + عکس
 

طرز تهیه مرطوب کننده پوست بدن

مواد و وسایل لازم
دو قابلمه که بتوان آنها را روی هم گذاشت (برای ایجاد حرارت بن ماری)
017 گرم روغن مایع (زیتون، بادام، جوجوبا)
85 گرم روغن جامد (روغن نارگیل، کره کاکائو یا کره روغن درخت قلم)
 
طرز تهیه:
مقداری آب را روی حرارت متوسط در یکی از قابلمه ها گرم کنید. در قابلمه دوم که آن را روی قابلمه اول قرار داده اید روغن های مایع و جامد را با موم رنده شده مخلوط کنید. مواد را هم بزنید تا همه ذوب شوند و با هم ترکیب شوند. اطمینان حاصل کنید که آب در تماس با قابلمه بالایی نباشد چون مخلوط تان بیش از حد گرم می شود.
 قابلمه بالایی را بردارید و اجازه دهید محتویات آن خنک شود و حدوداً به دمای بدن برسد. مرتب آن را هم بزنید تا صاف و یکدست شود. از یک دماسنج استفاده کنید تا ببینید کی دمای آن بین 95 تا 100 درجه است.تا زمانی که مخلوط روغن ها سرد شود، آب مقطر را گرم کنید تا به دمای بدن برسد.
 آب مقطر گرم را در یک کاسه بریزید، سپس از یک مخلوط کن استفاده کنید و در حالی که به آرامی مخلوط روغن ها را داخل آب مقطر می ریزید، آن را هم بزنید. بعد از چند دقیقه مخلوط کردن، آب و روغن باید به حالت پایداری در بیایند و ظاهر مخلوط باید شبیه لوسیون شود. اگر به نظر می رسد دلمه بسته اند، قابلمه را مجدداً روی قابلمه پر آب قرار دهید تا چند درجه گرم شود و مخلوط کردن را ادامه دهید.
 بعد از اینکه مخلوط شبیه لوسیون شد، اسانس مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. هر دفعه چند قطره اضافه کنید و هم بزنید تا به میزانی که می خواهید معطر شود.
لوسیون را در یک ظرف دردار تمیز بریزید و در مکانی خنک و تاریک نگه دارید.
 
 
طرز تهیه مرطوب کننده

طرز تهیه مرطوب کننده با موم عسل و مواد طبیعی در خانه

طرز تهیه مرطوب کننده لب گیاهی و طبیعی

مواد لازم :
موم عسل، روغن نارگیل، اسانس های معطر، یک کپسول ویتامین E و عسل
روش تهیه :
استفاده از این مرطوب کننده می تواند باعث براق شدن لب های شما شود و رطوبت مورد نیاز آنها را نیز تامین کند. در یک کاسه کوچک یک قاشق غذاخوری موم عسل بریزید و سپس مواد درون یک کپسول ویتامین E و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و ابتدا حدود 25 تا 30 ثانیه در مایکروفر حرارت دهید تا ذوب شود، اگر در این مدت ذوب نشد می توانید یک بار دیگر 25 تا 30 ثانیه درون مایکروفر بگذارید، بعد از ذوب و یکدست شدن این مخلوط 2 قطره از اسانس مورد علاقه تان مثل اسانس نعناع یا لیموی ترش یا اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و در نهایت یک قاشق غذاخوری هم عسل افزوده و خوب مخلوط را به هم بزنید تا کاملا خنک شود. حالا مرطوب کننده شما آماده است و می توانید در یک ظرف دربسته آن را نگهداری کنید.
  

طرز تهیه نرم کننده و مرطوب کننده پاها

مواد لازم :
روغن کنجد، موم عسل، اسانس نعناع، اسانس لیموترش
 
روش تهیه :
درون یک قابلمه آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود سپس در یک قابلمه یا ظرف کوچک تر 3 قاشق غذاخوری روغن کنجد بریزید و داخل این آب بگذارید تا به طور غیرمستقیم حرارت ببیند، بعد از چند دقیقه که روغن گرم شد، کمتر از 2 قاشق غذاخوری موم عسل به آن اضافه کنید و همچنان به طور ملایم به این مخلوط حرارت دهید. صبر کنید تا موم کاملا درون روغن ذوب شود، سپس از روی حرارت بردارید و چند دقیقه زمان دهید تا مخلوط کمی خنک شود سپس در یک ظرف دربسته یک قطره اسانس لیموترش و 10قطره اسانس نعناع بریزید و بعد رویش این مخلوط را افزوده و شیشه را تکان دهید تا حسابی با هم مخلوط شوند. اگر پوست شما نرمال است توصیه می کنیم مقدار کمی از این مخلوط را قبل از خواب شبانه به پاهای تان بمالید و بگذارید تا صبح بماند، اگر پوست شما خیلی خشک است یک لایه ضخیم از این مخلوط را روی پاها بمالید، جوراب بپوشید و بگذارید تمام طول شب روی پاهای تان بماند.

 

7 ماسک و لوسیون گیاهی برای یک هفته شما


 

 ماسک و لوسیون گیاهی برای یک هفته شما

 

یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به‌مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. تکرار این ماسک به‌مدت ۱۰ شب، آبرسانی مناسبی برای افرادی که پوست خشک یا فوق العاده خشک دارند، است.

 

خوشبختانه امروزه مردم در سراسر جهان به فواید و خواص گیاهان و مواد طبیعی در بهبود اختلالات و بیماری‌های پوستی پی‌برده‌اند و تلاش دارند که به مرور، مواد طبیعی را همچون گذشته جایگزین مواد شیمیایی و انواع کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی کنند.

 

این انتخاب موجب شده تا امروزه بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدکننده‌های محصولات بهداشتی و آرایشی در سراسر جهان از این موضوع استقبال کنند و بسیاری از محصولات خود را با منشا گیاهی و طبیعی به بازار فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی ارائه کنند. در این شماره قصد داریم چند گیاه و میوه را که بیشترین استفاده را در تهیه کرم‌ها و مواد بهداشتی ضد‌چروک دارند به شما معرفی کنیم و دستور خانگی آن را با شما درمیان بگذاریم. با تهیه این ماسک‌های گیاهی در منزل می‌توانید با خیال راحت از ساده‌ترین خوراکی‌هایی که در دسترس دارید برای پیشگیری از پیری زودرس و بروز چین و چروک صورت کمک بگیرید.

 

لوسیون خانگی ضد‌پیری

 

برای تهیه این لوسیون خانگی باید از گیاه دم‌اسب استفاده کنید. این گیاه را می‌توانید به راحتی از عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی تهیه کنید. تهیه لوسیون با کمک این گیاه و استفاده روزانه از آن، بهترین دارو برای پیشگیری از بروز چین و چروک در سطح پوست است. این گیاه امروزه توسط بسیاری از کارخانه‌های تهیه مواد آرایشی و بهداشتی برای تهیه لوسیون‌ها و کرم‌های درمان‌کننده چین و چروک استفاده می‌شود. برای شروع کافی است یک لیوان از جوشانده گیاه دم اسب را با یک استکان گلاب و ۲ قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید و هر شب آن را با کمک پنبه یا پد روی پوست صورت و گردن خود بکشید.

 

چروک درمانی با حمام گیاهی

 

یکی دیگر از روش‌های درمان چین و چروک‌های سطحی پوست استفاده از حمام گیاه دم اسب است. برای استفاده از این حمام می‌توانید ۳ لیوان از جوشانده گیاه دم‌اسب و آب را درون آب نیم ولرم وان بریزید و به‌مدت ۲۰ دقیقه در این آب دراز بکشید. استفاده از این حمام گیاهی ۲ بار در هفته تاثیر زیادی در درمان چین و چروک‌های پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست دارد. برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب کافی است ۲۰۰ گرم از این گیاه را با ۴ لیوان آب جوش در ظرفی بریزید و روی حرارت قراردهید تا از این ۴ لیوان تنها ۲ لیوان باقی بماند. سپس این جوشانده را به آب وان اضافه کرده و حمام کنید.

 

با عصاره رازیانه جوان شوید

 

عصاره رازیانه اگر چه به‌صورت صنعتی در عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی وجود دارد اما شما در منزل نیز می‌توانید آن را تهیه کنید. تنها کافی است گیاه خشک شده رازیانه را از عطاری‌ها خریداری کنید و ۳ قاشق غذاخوری از آن را با ۲ لیوان آب جوش، دم کنید. پس از آن‌که آب به جوش آمد و یک لیوان از آب این مخلوط باقی ماند حرارت را خاموش کرده و این مخلوط را از صافی بگذرانید. سپس اجازه دهید که عصاره به‌دست آمده از رازیانه خنک شود. پارچه‌ای نخی و سفید رنگ بردارید و آن را با عصاره خیس کرده و روی صورت خود بکشید. ۲۰دقیقه دراز بکشید و هر‌گاه لازم شد عصاره رازیانه را روی پارچه اسپری کنید. عصاره رازیانه کمک می‌کند پوستی جوان و با نشاط و بدون چروک داشته باشید.

 

لوسیون گل ختمی و درمان خشکی پوست

 

خشکی پوست نیز از جمله عواملی است که به بروز چین و چروک در سطح پوست منجر می‌شود. هر چقدر میزان رطوبت پوست کمتر و میزان خشکی آن بیشتر باشد، چین و چروک‌های ریز و عمیق تری در پوست نمایان می‌شود. برای پیشگیری از بروز این چین و چروک‌ها بهترین راه استفاده روزانه از لوسیون گل و برگ ختمی است. برای تهیه این لوسیون کافی است ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را در ۲ لیوان آب بجوشانید و آن را صاف کنید. این جوشانده را پس از سرد شدن هر شب بعد از پاک کردن کرم‌ها و مواد آرایشی از صورتتان روی پوستتان بزنید. این لوسیون علاوه‌بر آبرسانی به سطح پوست مانع از بروز چین و چروک درصورت می‌شود. شما می‌توانید این لوسیون را تا صبح روی پوست صورت و گردن خود حفظ کنید.

 

ماسک مرطوب‌کننده گلیسیرین و خیار

 

تقویت سلول‌های پوست و آبرسانی مناسب به آن‌ها برای پیشگیری و درمان خشکی و چین و چروک عمیق پوست از مهم‌ترین توصیه‌هایی است که متخصصان زیبایی و پوست به مراجعه‌کنندگان خود می‌کنند. برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به‌مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. تکرار این ماسک به‌مدت ۱۰ شب، آبرسانی مناسبی برای افرادی که پوست خشک یا فوق العاده خشک دارند، است. برای تهیه این ماسک حتی می‌توانید از پوست خیار به تنهایی نیز استفاده کنید. کافی است پوست خیار رارنده‌کرده و با گلیسیرین مخلوط کنید.

 

لوسیون گیاهی ویژه ۳۰ساله‌ها

 

تمامی خانم‌هایی که به تازگی ۳۰ سالگی را پشت سر گذاشته‌اند بهتر است از لوسیون گوجه فرنگی برای حفظ لطافت پوست و پیشگیری از خشکی و چین و چروک زودرس استفاده کنند. بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی، درمان با گوجه‌فرنگی که یک سبزی طبیعی است را بهترین شیوه برای جلوگیری از بروز چین و چروک در پوست صورت می‌دانند. برای تهیه لوسیون طبیعی نیاز به ۲ گوجه فرنگی دارید. یکی از آن‌ها را رنده کرده و کنار بگذارید. سپس دیگری را داخل مخلوط‌کن انداخته و به‌صورت مایع در‌آورید سپس آن را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و کنار بگذارید. برای شروع کافی است به‌مدت ۲۰ دقیقه گوجه‌فرنگی رنده شده را روی تمامی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و سپس آن را از صورت خود برداشته و یک دستمال نخی تمیز را درون مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو بیندازید و آن را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خورد قرار دهید و در محیطی آرام دراز بکشید. سپس صورت خود را با آب نیم ولرم بشویید.

 

ماساژ صورت با ماسک اسفناج

 

ماساژ صورت با ماسک اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات و سلامت سلول‌های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آن‌ها نیز کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است ۳ عدد برگ اسفناج را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به‌مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می‌شود برگ‌ها نرم و لطیف شوند سپس برگ‌ها را به وسیله صافی از شیر جدا کرده و پس از سرد شدن روی صورت خود خمیر کنید. اجازه دهید این برگ‌ها به‌مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند. در این مدت می‌توانید خیلی آرام عضلات صورتتان را ماساژ دهید. پس از پایان این مدت با کمک شیری که از تهیه ماسک باقی مانده صورتتان را بشویید و اجازه دهید تا مدتی این شیر روی صورتتان باقی بماند. سپس صورتتان را با آب خنک بشویید.

 

هر روز هفته با یک ماسک

 

جایگزین کردن ماسک‌ها و لوسیون‌های گیاهی به جای انواع کرم‌های بهداشتی و مرطوب کننده‌های شیمیایی در حفظ نشاط و سلامت پوست در دراز مدت بسیار موثر است. اگر چه امروزه کرم‌ها و لوسیون‌های طبیعی مختلفی با منشاء گیاهی و حیوانی توسط کارخانه‌های دارو‌ها و لوازم آزایشی تهیه و وارد بازار دارو می‌شود اما این محصولات گیاهی در مقایسه با انواع سنتی آنکه بدون دخالت صنایع تولید و تهیه می‌شوند، خواص کنترل شده و محدود تری دارند.

 

از این رو برای دریافت نتایج بهتر کافی است از ماسک‌ها و لوسیون‌های گیاهی که به شما معرفی کردیم در طول هفته هر شب پیش از خواب استفاده کنید. این ماسک‌ها را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان نگه دارید. سپس آن را با آب گرم بشویید.

برای دانلود رایگان کتابچه روش تهیه لوسیون و کرم کلیک کنید


چند لوسیون کاملا گیاهی برای طراوت پوست شما

۱-لوسیون محافظت کنند‌ه‌ی آویشن
مواد لازم:
برگ آویشن ۲۰ گرم
روغن زیتون ۳۰ میلی‌لیتر
روغن آووکادو ۲۰ میلی‌لیتر
اوسرین ۱۰۰ گرم

طرز تهیه:
آویشن را در ظرفی شیشه‌ای ریخته و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. بگذارید سه روز بماند. سپس آن را از صافی ریز عبور داده و باقیمانده برگ‌ها را خوب فشار دهید تا عصاره آن‌ها خارج شود. این محلول را با روغن آووکادو مخلوط کرده و سپس اوسرین را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
آویشن آرام‌‌بخش است و عطر ملایم و مطبوع آن به پوست حساس آرامش می‌دهد. روغن‌های دیگر موجود در آویشن مثل تیمول باعث تغذیه و حفاظت پوست می‌شود.

۲-لوسیون گل بابونه
پس از پاک کردن پوست ، عملی که بسیار با اهمیت بوده و نیز مطبوع است، استفاده از لوسیون های طراوت بخش است. پوست شما از هر نوع که باشد نرمال، خشک، چرب نیاز به استفاده از لوسیون دارد تا بدین ترتیب طراوت یابد. از انواع لوسیون های الکل دار می توان در پوست های چرب که بی لطافت بوده و تمایل به جوش دارند استفاده کرد . در پوست های حساس و خشک و خیلی نازک که علایم پیری زودرس در آن نمایان است و مویرگ های زیر آن به وضوح قابل مشاهده می باشد. استفاده از مواد حاوی الکل به شدت ضرر داشته و باید از لوسیون هایی استفاده کرد که به جای الکل در ساخت آن عصاره ارزشمند گیاهی به کار برده شده است. در این شماره به شما طرز تهیه یک نوع لوسیون بدون الکل آموزش داده می شود.
مواد لازم:
گل بابونه ۲۰ گرم
آب ۲۰۰ میلی گرم (سی سی)
گلاب ۳۰ میلی لیتر (سی سی)
آب لیموترش تازه ۲۰ میلی لیتر (سی سی)

طرزتهیه:
گل های بابونه را به مدت ۳ دقیقه در آب بجوشانید . در ظرف را گذاشته و بگذارید سرد شود. از صافی ظریف با فشار عبور دهید . گلاب و آب لیمو را به آن افزوده و بعد از مخلوط کردن در شیشه قهوه ای رنگی بریزید.
صدها سال است که تاثیر مرطوب کنندگی گیاه بابونه به اثبات رسیده است . این گیاه موجب درمان و تمیزی پوست نیز می گردد. استفاده از گل بابونه در پوست های بسیار حساس و پوست هایی که تحت فشار عصبی ، مستعد داشتن لکه های قرمز هستند توصیه می شود.

۳-ماسک موز با شیرین بیان
استفاده از این ماسک به مدت چندین ماه به صورت ۲ بار در هفته، باعث به وجود آمدن پوستی صاف و کشیده درشما می شود.
این ماسک به علت مواد تشکیل دهنده آن به عنوان یک منبع تغذیه ای بسیار مناسب برای پوست صورت وگردن خصوصا برای پوست های معمولی و خشک می باشد.
مواد لازم:
پودر شیرین بیان ۲۰ گرم
موز کاملا رسیده یک دوم متوسط
گلاب ۳۰ سی سی
عسل ۲۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد

طرز تهیه:
ریشه شیرین بیان را کاملاً آسیاب کرده با گلاب مخلوط کنید، نصف یک عدد موز را کاملاً له کرده و همراه با زرده ی تخم مرغ کاملاً مخلوط نمایید و سپس به ترکیب پودر ریشه شیرین بیان و گلاب اضافه نمایید و کاملاً هم بزنید.
در انتها عسل را با دیگر مواد به خوبی مخلوط کنید.
پوست گردن و صورت را کاملاً تمیز کرده و این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی آنها بمالید. از این ماسک می توان به دور چشم نیز مالید. البته به روی پلک ها مالیده نشود و تنها در صورت تمایل به زیرچشم و کناره چشم زده شود.
ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بگذارید و در طی این مدت از صحبت کردن و هر گونه حرکات در صورت و گردن خود پرهیز کنید. پس از این مدت، پوست را با آب ولرم شست وشو دهید.
مواد ارزشمند موجود در این ماسک باعث برطرف نمودن علائم پیری در پوست شده و آن را دوباره شکوفا می کند.


۴-ماسک؛ محلول پاک کننده گندم و عسل
مواد لازم
عسل ۳۰ گرم
بادام آسیاب شده ۴۰ گرم
پوست پرتقال ۲۰ گرم
روغن جوانه گندم ۳۰ میلی‌لیتر
طرز تهیه:
عسل را با روغن جوانه گندم مخلوط کنید سپس بادام آسیاب شده را به آن بیافزایید.پرتقال درشت و پوست کلفتی را به دو نیم کرده تمام محتویات آن را خارج کرده و سپس با آب داغ به خوبی بشویید. بعد از این که خوب خشک شد آن را رنده کرده و به روی کاغذ در هوای آزاد به مدت یک روز خشک کنید. سپس آن را آسیاب کرده و به مخلوط قبلی اضافه نمایید.
آن را روی پنبه مرطوب یا لیف ریخته، جهت تمیز کردن پوست از قسمت پایین گردن شروع کرده و با حرکات ملایم و دورانی به طرف صورت و پیشانی بکشید.
این عمل شبیه پیلینگ یا لایه‌برداری سطحی است. این محلول هم زمان با از بین بردن سلول‌های مرده پوست به آن طراوت می‌بخشد.
در نهایت محل را با آب فراوان شستشو ‌دهید.


برای دانلود رایگان کتابچه روش تهیه لوسیون و کرم کلیک کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.