مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

تاثیر قیمت ارز، بهای جهانی نفت و نرخ فروش محصولات پتروشیمی

در گفتگو با مدیر مالی هلدینگ نفت و گاز پارسیان بررسی شد:

تبعات مختلف افزایش نرخ ارز و قیمت های جهانی بر پتروشیمی ها و پالایشی ها

قیمت ارز، بهای جهانی نفت و نرخ فروش محصولات پتروشیمی بخشی از مولفه هایی هستند که شرکت های پالایشی و پتروشیمی با آن درگیرند. به طوریکه می توان گفت در حالی که شرکت های پالایشی متأثر از رشد نرخ ارز به طور مستقیم با افزایش سودآوری همراه می شوند، شرکت های پتروشیمی از رشد قیمت ارز تبعات مثبت و منفی می پذیرند.
 
ادامه مطلب ...

ابهام سهام حق تقدم و هزینه 2 هزارمیلیاردی اسکناس های جدید / پیشنهاد به دولت

یک عضو انجمن قطعه سازان عنوان کرد:
عقد قرارداد با خارجی ها همچنان ادامه دارد

تاکنون قراردادهای بسیاری با خارجی ها در زمینه ساخت اگزوز، پنل ساخت کمربندهای ایمنی، صندلی و قطعات دیگر با توجه به تکنولوژی روز دنیا منعقد شده و از این پس نیز به نظر می رسد این رویه ادامه داشته باشد تا سطح تکنولوژی و دانش فنی قطعه سازان داخلی به سطح مطلوب مورد نظر برسد روز به روز تعداد این قراردادهای همکاری در حال افزایش است.

به دنبال عقد قرارداد فی ما بین شرکت های خودروساز داخلی با خودروسازان فرانسوی مجموعه های قطعه ساز این کشور نیز با قطعه سازان ایرانی مذاکراتی انجام داده اند که در برخی موارد به عقد قرارداد جهت ساخت قطعات جدید خودرو منتهی شده است.

یک عضو انجمن قطعه سازان ضمن اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: تاکنون قراردادهای بسیاری با خارجی ها در زمینه ساخت اگزوز، پنل ساخت کمربندهای ایمنی، صندلی و قطعات دیگر با توجه به تکنولوژی روز دنیا منعقد شده و از این پس نیز به نظر می رسد این رویه ادامه داشته باشد تا سطح تکنولوژی و دانش فنی قطعه سازان داخلی به سطح مطلوب مورد نظر برسد روز به روز تعداد این قراردادهای همکاری در حال افزایش است.
  ادامه مطلب ...

مدیر امور مالی و اقتصادی چادر ملو عنوان کرد: فشارهای مالی بر معادن وجود دارد


مدیر امور مالی و اقتصادی چادر ملو عنوان کرد:
فشارهای مالی بر معادن، مانع اتمام به موقع طرح های توسعه می شود

در ردیف درآمدهای لایحه بودجه سال آینده کل کشور، دریافت مبلغ 9 هزارمیلیارد ریال حقوق دولتی و 12 هزار میلیارد ریال حق انتفاع از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌ کننده سنگ آهن که پروانه بهره ‌برداری آنها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و شرکت های تابعه است ولی فاقد قرارداد با سازمان مذکور و شرکتهای تابعه می ‌باشند پیش بینی شده است.

با توجه به مشکلات نقدینگی چند سال اخیر معادن کشور در پرداخت حقوق دولتی و حق انتفاع، که امسال نیز در فصل درآمد های لایحه بودجه سال 96 ذکر شده است گفت و گویی انجام داده ایم با مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین شرکت های معدنی و صنعتی آهن و فولاد، در خصوص تاثیرات دریافت این حقوق بر معادن.

محمود سیدی با اشاره به اینکه شرکت چادرملو از سال 94 طی قراردادی با ایمیدرو تنها مکلف به پرداخت حق انتفاع به این سازمان است در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: در ردیف درآمدهای لایحه بودجه سال آینده کل کشور، دریافت مبلغ 9 هزارمیلیارد ریال حقوق دولتی و 12 هزار میلیارد ریال حق انتفاع از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌ کننده سنگ آهن که پروانه بهره ‌برداری آنها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و شرکت های تابعه است ولی فاقد قرارداد با سازمان مذکور و شرکتهای تابعه می ‌باشند پیش بینی شده است. لذا، این بند از تبصره بودجه سال 96 مستقیماً ارتباطی به چادرملو پیدا نمی کند .هر چند ملاک محاسبه حق انتفاع ما نیز تا این لحظه بر مبنای شیوه محاسبه و ضرایب در نظر گرفته شده در قانون بودجه بوده و تداوم این روال برای سال 1396 نیزجاری خواهد بود .


  ادامه مطلب ...

مقایسه 6 شرکت پالایشگاهی در بورس و فرابورس

تحلیل جامع صنعت پالایشگاه همراه با مقایسه ۶ شرکت + محاسبه ضریب پیچیدگی

کارگزاری بانک آینده تحلیلی جامع از صنعت پالایشگاه و مقایسه ۶ شرکت در بورس و فرابورس را همراه با محاسبه ضریب پیچیدگی قبل و بعد از اجرای طرح های کیفی سازی ارایه کرد.
  ادامه مطلب ...

مقایسه خودروها و مشخصات فنی پراید با خودرو خارجی

برای مقایسه خودروها مشخصات فنی اصلی آنها در سه گروه عملکرد ، ظرفیت  و ایمنی مورد بررسی قرار گرفته اند. سپس به منظور همسان سازی قابلیت های خودروهای انتخاب شده با محصول سایپا 131، برای افزایش یک واحد گشتاور موتور 10 دلار، افزایش یک واحد قدرت موتور بر تن 14 دلار به قیمت افزوده یا کاسته شده است. بدین مفهوم که براساس اختلاف گشتارو موتور و یا شاخص قدرت موتور به وزن سایپا 131 که موجب شتاب و قدرت حرکت خودرو می شود ، قیمت خودرو های هندی افزایش یا کاهش یافته است. همچنین در صورتی که خودروهای انتخاب شده دارای سیستم تهویه مطبوع نباشند، مبلغ 300 دلار به قیمت محصول اضافه شده و نیز برای اضافه کردن سیستم صوتی با امکان خواندن سی دی 30 دلار افزایش قیمت در محصولات لحاظ شده است. 
 
ادامه مطلب ...