مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

اولین مدل ماشین bmw در چه سالی عرضه شد؟


  در تصویر زیر اولین مدل ماشین بی‌ام‌و را می بینید که در سال ۱۹۲۹ تولید شده است.

  




شرکت بی ام دبلیو بدون شک یکی از مشهورترین شرکت ها در عرصه خودروسازی است که شهرتی جهانی دارد. اگرچه شهرت و آوازه بی ام دبلیو بیشتر به دلیل تولید اتومبیل های اسپرت با طراحی های خاص و زیباست که خصوصا در چند دهه اخیر وارد بازار شده اند اما این شرکت تاریخچه ای 90 ساله دارد و نمونه های اولیه خودروهای آن هنوز هم از شاهکارهای صنعتی محسوب می شوند.

در واقع آنچه که امروز به عنوان شرکت بی ام دبلیو در جهان شناخته می شود سابقه ای طولانی در این زمینه دارد که فعالیتش را با تولید قطعات موتورهای هوایی در سال 1917 در آلمان آغاز کرداما مغز متفکر و موسس این شرکت بزرگ و پرآوازه کیست؟! این شرکت از کجا و چگونه به اینجا رسیده؟ و چطور به یکی از غول های صنعت خودروسازی تبدیل شده است؟




کمپانی که در سال 1916 در جریان جنگ جهانی اول و با وجود سختی های فراوان، کار خود را آغاز کرد اکنون پس از یک قرن در صف بهترین و معتبرترین برندهای جهان قرار دارد. بدون شک قرار گرفتن در چنین جایگاهی به راحتی ممکن نبوده و برای رسید به آن تلاش و پشتکار خستگی ناپذیری نیاز است.

وجود جنگ های جهانی اول و دوم در کنار تحریم های حاکم و چندین عامل دیگر، راه را برای BMW سخت کرد اما در نهایت این خودروساز توانست با تمام سختی های ممکن، استقلال خود را حفظ کند و در صف بهترین برند های جهان قرار بگیرد.

این کمپانی آلمانی اکنون از یک کمپانی تبدیل به یک گروه صنعتی شده که چندین برند معتبر و با اصالت دیگر را تحت مالکیت خود قرار داده است. در حال حاضر گروه خودروسازی BMW با ده ها کارخانه در سرتاسر جهان و زیر برند های ، BMW M، BMW i، Rolls-Royce MINI و BMW Motorrad محصولات مختلفی همچون خودروهای اسپرت، لوکس، هایبرید، شهری و انواع موتورسیکلت را به بازار های جهانی عرضه می کند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.