مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

آخرین اخبار از پشتیبانی فورک بیت کوین کش + سخت افزارهای جدید ماینینگ و...


کوین بیس، بایننس و صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال از فورک بیت کوین کش پشتیبانی می‌کنند !


شش صرافی از بین ۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات، آمادگی خود را برای پشتیبانی از فورک بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۱۵ نوامبر، اعلام کردند.

نقشه راه بیت کوین کش شامل یک به‌روزرسانی بزرگ در هر بازه ۶ ماهه است که در آن کدهای اصلی این ارز دیجیتال تغییر می‌یابند؛ اما اختلاف نظر درباره اعمال برخی تغییرات در شبکه باعث ایجاد شکاف و به وجود آمدن دو انشعاب متمایز و رقیب Bitcoin ABC و Bitcoin SV از این ارز دیجیتال شده است. در حالی که پی‌امد این اتفاق به وضوح مشخص نیست اما سناریوی محتمل ایجاد دو ارز دیجیتال متفاوت حاصل از فورک خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید ویدیوی هاردفورک چیست را مشاهده نمایید.

  

از آنجایی که کاربران به ازای هر واحد بیت کوین کش که در کیف پول خود دارند، به مقدار برابر ارز دیجیتال فورک شده دریافت می‌کنند، آمادگی صرافی‌ها برای این رویداد و اختصاص ارزهای دیجیتال جدید به کاربران موضوع مهمی خواهد بود.

کوین بیس، بایننس و صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال از فورک بیت کوین کش پشتیبانی می‌کنند !

برخی صرافی‌ها موضع خود را در این باره مشخص کرده و از جدایی پیش‌رو اعلام پشتیبانی کرده‌اند. صرافی‌های OKEx ، بایننس، بیت‌فارکس، هیوبی اعلام داشته‌اند که از فورک بیت کوین کش پشتیبانی خواهند کرد. صرافی نام‌آشنای پولونیکس (Poloniex) که از نظر حجم معاملات بیت کوین کش رتبه ۵۱ را در اختیار دارد نیز اعلام کرده است که آماده ایجاد بستری برای معامله ارزهای دیجیتال فورک شده در این صرافی می‌باشد.

صرافی کوین‌بیس نیز در این مورد محتاطانه عمل کرده و با اظهار اینکه از نقشه راه فعلی حمایت خواهد کرد، افزود:

در این رویداد ناخوشایند که منجر به ایجاد چندین زنجیره بلاکی ماندگار بعد از فورک می‌شود، کوین‌بیس اطمینان حاصل می‌کند که کاربران این صرافی به دارایی‌های خود در هر زنجیره دسترسی خواهند داشت.

در این حین که صرافی‌ها برای این فورک آماده می‌شوند، بیشتر آن‌ها اعلام کرده‌اند که عملیات برداشت و واریز بیت کوین کش را کمی مانده به زمان فورک به حالت تعلیق درمی‌آورند تا کاربران اطمینان یابند سرمایه‌هایشان به دلیل بی‌ثباتی شبکه‌های تازه فورک شده در معرض خطر قرار نمی‌گیرد. کاربران باید در نظر داشته باشند که در طول این رویداد از واریز بیت کوین کش به این صرافی‌ها خودداری کنند.

کوین بیس، بایننس و صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال از فورک بیت کوین کش پشتیبانی می‌کنند !

این تنها صرافی‌ها نیستند که درباره پتانسیل به وجود ارزهای دیجیتال جدید طی این فورک باید تصمیم‌گیری کنند. لجر، سازنده کیف پول‌های سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال نیز اعلام کرده است که اگر این فورک منجر به ایجاد بلاک چین‌های متفاوت بیت کوین کش شود، درنهایت بزرگترین زنجیره و بلاک چین غالب گزینه‌ای خواهد بود که این شرکت در محصولات خود حمایت از آن را ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که اخیراً بیتمکس نیز وبسایتی برای نظارت بر فورک‌های بیت کوین و بیت کوین کش راه‌اندازی کرده است. این فورک بیت کوین کش در تاریخ ۱۵ نوامبر و حوالی ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران اتفاق خواهد افتاد.

موضع ۱۲ صرافی مختلف که بیشترین حجم معاملات بیت کوین کش در آن‌ها اتفاق می‌افتد، در برابر این هاردفورک به شرح زیر است:

  • اوککس (OKEx) – پشتیبانی می‌کند
  • بیت‌فارکس (BitForex) – پشتیبانی می‌کند
  • بایننس (Binance) – پشتیبانی می‌کند
  • دیجی‌فاینکس (Digifinex) – بدون اطلاعیه
  • هیوبی (Huobi) – پشتیبانی می‌کند
  • بیت‌فینکس (Bitfinex) – بدون اطلاعیه
  • آپ‌بیت (Upbit) – پشتیبانی می‌کند
  • هیت‌بی‌تی‌سی (HitBTC) – بدون اطلاعیه
  • کوین‌بیس پرو (Coinbase Pro) – پشتیبانی می‌کند
  • بیت‌بنک (Bitbank) – عدم پشتیبانی
  • کوین‌سوپر (Coinsuper) – پشتیبانی می‌کند
  • جی‌دی‌ای‌سی (GDAC) – بدون اطلاعیه
بیت مین نسل جدید دستگاه‌های استخراج بیت کوین را در این هفته عرضه می‌کند !

«بیت مین» (Bitmain) غول صنعت استخراج بیت کوین و ارزشمندترین شرکت در این صنعت از عرضه نسل جدید دستگاه‌های ASIC خود در هفته جاری خبرداد. در ادامه با ارز دیجیتال همراه باشید.

این شرکت که مقر اصلی آن در شهر «بیجینگ» کشور چین قرار دارد در توییتر خود اعلام کرد که پیش فروش نسل جدید ماینرهای این شرکت با عنوان‌های «انت ماینر S15» و «انت ماینر T15»، را به‌زودی آغاز خواهد کرد. تاریخ دقیق آغاز طرح های پیش‌فروش، هشت نوامبر ساعت نه به‌وقت آسیای شرقی اعلام شده است. این دو مدل از ماینرهای ASIC شرکت بیت مین از مورد انتظارترین سری دستگاه‌های این کمپانی به شمار می‌روند.

بیت مین نسل جدید دستگاه‌های استخراج بیت کوین را در این هفته عرضه می‌کند !

همان‌طور که «ژیان وو» در ماه سپتامبر و در جریان رویداد جهانی ماینینگ اعلام کرد، دو مدل S15 و T15 ادامه‌دهنده نسل انت ماینر S9 و T9 این شرکت خواهند بود. این دو دستگاه از چیپ های ASIC هفت نانومتری بهره می‌برند که BM1391 نام دارند. افزایش بهره‌وری، بهبودهای عملکردی و دیگر ارتقاهای سخت افزاری از جمله تغییراتی بودند که در مدل‌های جدید حاصل شده‌اند. به گفته بیت مین، مصرف انرژی این دو دستگاه جدید در حالت حداکثری چیزی در حدود ۴۲ وات‌ برای هر تراهش خواهد بود. با وجود مصرف بالای انرژی در حالت حداکثری، بیت مین هنوز اطلاعات دقیقی از دیگر قابلیت‌ها و توانایی‌های این دستگاه‌ها اعلام نکرده است.

بیت مین نسل جدید دستگاه‌های استخراج بیت کوین را در این هفته عرضه می‌کند !

بنا بر اعلام شرکت سازنده، دو ماینر جدید قابلیت استخراج بیت کوین، بیت کوین کش و دیگر ارزهای مبتنی بر SHA256 را دارند و از حیث نرخ هش از دیگر ماینرهای موجود عملکرد بهتری دارند. این در حالی است که رقبای بیت مین همچون Ebang و «بیت فیوری» پیش‌تر ادعا کرده بودند که دستگاه‌های ساخته‌شده توسط آنها، بهره‌وری بالاتری دارند. 

به نقل از سی سی ان، بیت مین با حضور در بازار سهام هنگ کنگ، عنوان بزرگ‌ترین شرکت حاضر در صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتالی را به خود اختصاص داده بود اما کوین بیس در صدد است تا با عمومی کردن شرکت خود، این عنوان را از چنگ بیت مین بیرون بکشد.

لازم به ذکر است که «بیت مکس»، یک شرکت تحقیقاتی، پیش‌تر اعلام کرده بود که بیت مین چهارصد میلیون دلار در چهارماهه دوم سال جاری ضرر کرده است. سرمایه گذاری‌های کلان، کاهش قیمت ارزهای دیجیتالی، به ویژه در ارتباط با بیت کوین کش و … از جمله دلایل زیان‌های بیت مین عنوان شده‌اند.

باید منتظر ماند و دید که واکنش مسئولین بیت مین در ارتباط با بازار آمریکا چگونه خواهد بود. چرا که ترامپ اخیراً، محدودیت‌های سخت‌گیرانه ای را در ارتباط با واردات محصولات چینی وضع کرده است؛ همین موضوع سبب شده تا ماینرهایی که در چین تولید می‌شوند شامل عوارض ۲۷٫۶ درصدی دولت آمریکا شوند.


پامپ رسمی صرافی یوبیت و رسانه های اجتماعی جعلی !


وبسایت Yobit.net برای اغلب کاربران دنیای ارزهای دیجیتال، به عنوان یک صرافی رده پایین، با خدمات پشتیبانی نامطلوب، شناخته شده است. با این حال، اتفاقات جدیدی که در این صرافی رخ می دهد، ممکن است سابقه‌ای منفی، حتی برای گردانندگان یوبیت محسوب شود.

اخیراً کاربران ایمیل هایی از این صرافی دریافت می کنند که از پامپ شدن تصادفی یکی از ارزهای موجود، توسط یوبیت خبر می‌دهند.

نمونۀ یکی از ایمیل های رسمی فرستاده شده را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

پامپ رسمی صرافی یوبیت و رسانه های اجتماعی جعلی !

این یک نمونۀ رسمی ارتباطی از تیم وبسایت YoBit.net است.

با قطعیت می‌توان گفت که این حرکت انجام شده، کاملاً غیرحرفه‌ای بوده و در جامعۀ ارزهای دیجیتال، بازتاب نامناسبی داشته است. بدون شک، یک صرافی معتبر، هیچ گاه مطالب بیهوده ای از این قبیل را منتشر نخواهد ساخت. تصور کنید که صبح فردا، بورس نزدک (Nasdaq) تصمیم مشابهی را در مورد یکی از سهام های کمتر از یک دلار خود بگیرد !

اگر ایمیل های ارسال شده از صرافی، گواه کافی برای اثبات این اقدام مشکوک نبوده است، باید به اطلاعتان برسانیم که یوبیت حتی اقدام به ساخت صفحه ای مجزا، برای اطلاع زمان باقیمانده به پامپ، از طریق طراحی شمارش معکوس، نیز کرده است که تصویری از این صفحه را مشاهده می‌کنید.

پامپ رسمی صرافی یوبیت و رسانه های اجتماعی جعلی !

بایننس، غول صرافی های ارز دیجیتال در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، اقدامی مشابه را انجام داد ولی نه به شدت اعلام یک ارز تصادفی برای پامپ!

این صرافی، به تریدرهای برتری که در طی ۲۴ ساعت، بالاترین حجم مبادلاتی ارز ترون (TRX) را داشتند، پاداشی را در نظر گرفته بود و تریدرها از طریق خرید و فروش ترون، واجد شرایط دریافت این پاداش می شدند. در این رقابت، بایننس یک دستگاه اتومبیل مازراتی، یک دستگاه اتومبیل مرسدس بنز، دو دستگاه مک بوک پرو اپل، و ۵ گوشی موبایل آیفون اکس را به برندگان اختصاص داد. علاوه بر این، برای یک دورۀ زمانی مشابه، مسابقۀ دیگری برگزار شد که دو هدیۀ جداگانه، هر کدام به ارزش ۲میلیون توکن TRX، به برندگان اهدا شد.

کلاه‌برداران از طریق اکانت های جعلی یوبیت، اقدام به سوء‌استفاده می‌کنند

علاوه بر موضوع مطرح شده، این صرافی فقط دارای یک حساب رسمی توئیتر است که لینک آن در صفحه رسمی وبسایت یوبیت و انتهای ایمیل ها قرار داده شده است. با وجود حساب رسمی توئیتری، چندین حساب کاربری دیگر در شبکه های اجتماعی مختلف وجود دارد که تعداد اعضای قابل توجهی نیز دارند و مدعی هستند که صفحات رسمی یوبیت هستند.

پامپ رسمی صرافی یوبیت و رسانه های اجتماعی جعلی !

نمونه ای از مکالمۀ انجام شده با پشتیبانی رسمی یوبیت، از طریق سیستم ارسال تیکت در پلتفرم

حسابهای منسوب به صرافی یوبیت ظاهراً در تمام شبکه های اجتماعی مانند Facebook، Google+ و اکانت های Twitter متعددی یافت می‌شوند. اما تنها حساب رسمی تایید شده توسط صرافی، حساب توئیتری YobitExchange@است. تجربه های زیادی در کار با حساب جعلی فیسبوک گزارش شده است. این حساب جعلی، بیشتر از  ۳۲٫۲ هزار دنبال کننده داشته و پاسخ های ارسال شده از این حساب جعلی به کاربران، اکثراً در راستای دسترسی به حساب یوبیت شما، یا اخذ مقدار قابل توجهی از ارزهای دیجیتال از کاربران، تحت عنوان «تست حساب کاربری» صورت می گیرد.

پامپ رسمی صرافی یوبیت و رسانه های اجتماعی جعلی !

 

حساب فیسبوک در نگاه اول، مجاز به نظر می رسد و به فعالیت مشغول است. این صفحه حتی با اعلام یک ایمیل مستقیم، به پیام شما پاسخ می دهد. اما این آدرس ایمیل کاملاً مشکوک بنظر می رسد.

پامپ رسمی صرافی یوبیت و رسانه های اجتماعی جعلی !

مکالمۀ انجام شده با حساب جعلی فیسبوک

در چشم افراد کم تجربه، این مسئله کاملاً طبیعی به نظر می رسد. اما دامنۀ وبسایت اصلی، «YoBit.net» بوده و آدرس اینترنتی «YoBit.Help» توسط کلاهبرداران راه اندازی شده است. همچنین آدرس ایمیل mailer@YoBit.help، جعلی بوده و با وبسایت ساختگی YoBit.Help ارتباط دارد. علیرغم اینکه جعلی بودن این ایمیل مشهود است، مکالمه ای با این آدرس صورت گرفته تا جوابیۀ ارسالی از طرف آن، مورد بررسی قرار گیرد.

پامپ رسمی صرافی یوبیت و رسانه های اجتماعی جعلی !

مکاتبات انجام شده با ایمیل mailer@YoBit.help که در حساب جعلی فیسبوک معرفی شده است.

همانطور که در تصویر فوق مشخص است، پیامی با عنوان درخواست کمک به ایمیل ساختگی ارسال شده است که کلاه برداران، ۷۰۰۰ سکه را تحت عنوان «انجام تست» درخواست کرده اند که در زمان تالیف این مقاله، ارزش ۱۰هزار دلاری دارد!

همانطور که ذکر شد، تنها یک پلتفرم رسانه ای فعال پشتیبانی شده توسط وبسایت اصلی صرافی یوبیت وجود دارد که در شبکۀ توئیتر فعال بوده و آدرس آن YobitExchange@ است. حتی این حساب در مکالمه ها شرکت نکرده و فقط اخبار مربوط به صرافی را انعکاس می دهد. تنها راه ارتباط با پشتیبانی این صرافی، از طریق وبسایت YoBit.net است ولی با این حال، بنا به ادعای کاربران، تیکت هایی از ۶ ماه قبل به پشتیبانی این سایت ارسال کرده اند که هنوز بی پاسخ مانده اند. همچنین برخی از کاربران نیز در قسمت چت این وبسایت اعلام می کنند که نمیتوانند سکه های خود را جابجا کنند.

نتیجه‌گیری

عملیات پامپ یوبیت، اتفاقی است که در فضای ارزهای دیجیتال، به ندرت شاهد آن بوده ایم. این صرافی به صورت فعالانه، تاثیر خود را بر روی برخی از پروژه های ارزهای دیجیتال، تبلیغ می کند که این اقدام، به بدنامی این صرافی، بیشتر دامن می زند. از این رو، این حرکت از جمله فعالیت هایی است که باعث جلب محدودیت ها و قوانین سختگیرنه ای در آینده شده و نباید در جامعۀ ارزهای دیجیتال حمایت شود. از این صرافی، با پشتیبانی بسیار ضعیف، کیف پول هایی که بدون هشدار مسدود می شوند و شبکه های اجتماعی که توسط گروهی از کلاه برداران، با سو استفاده از نام این صرافی هدایت می شوند، بهتر است تا حد ممکن اجتناب شود.


ماینینگ ارزهای دیجیتال، انرژی بیشتری را نسبت به استخراج از معادن مصرف می کند!


مطالعۀ اخیری که توسط مجلۀ علمی Nature Sustainability در تاریخ ۵ نوامبر منتشر شده است، نشان می دهد که در ازای تولید ارزش مشخصی از بازار، استخراج ارزهای دیجیتال، انرژی بیشتری نسبت به استخراج مواد معدنی، مصرف می کند.

محققان دپارتمان انرژی موسسۀ آموزشی و پژوهشی Oak Ridge ایالات متحده، مطالعه ای را برای ارزیابی میزان انرژی مصرف شده برای استخراج ارزهای دیجیتال، در مقایسه با استخراج آلومینیوم، مس، طلا، پلاتین و اکسیدهای خاکی کمیاب ارائه کردند.

محققان، دورۀ زمانی مابین اول ژانویه ۲۰۱۶ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ را بررسی کرده و دریافتند که استخراج بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و مونرو (XMR) به طور متوسط، به ترتیب ۱۷، ۷، ۷ و ۱۴ مگاژول انرژی را برای تولید ارزهای دیجیتال به ارزش یک دلار ، مصرف خواهند کرد.

در مقابل، استخراج آلومینیوم، مس، طلا، پلاتین و اکسیدهای خاکی کمیاب ۱۲۲، ۴، ۵، ۷ و ۹ مگاژول انرژی را مصرف خواهند کرد تا بتوانند مقدار ارزش مشابهی را تولید کنند. این یافته ها نشان می دهد که استخراج مواد معدنی به استثنای آلومینیوم و برخی از اکسیدها، انرژی کمتری نسبت به استخراج ارزهای دیجیتال، مصرف خواهد کرد.

ماینینگ ارزهای دیجیتال، انرژی بیشتری را نسبت به استخراج از معادن مصرف می کند!

میزان انرژی مصرف شده در استخراج ارزهای دیجیتال، در مقایسه با استخراج از معادن

علاوه بر این، مجموعه اطلاعات این تحقیق نشان می دهد که مصرف انرژی برای سه ارز از چهار ارز ذکر شده (بیت کوین، اتریوم و لایت کوین)، با گذشت سالها، افزایش می یابد. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶، استخراج بیت کوین به ارزش ۱ دلار امریکا، نیاز به ۱۷ مگاژول انرژی داشت که این مقدار در سال جاری به ۱۹ مگاژول افزایش یافته است.

بنا بر اعلام این گزارش، مصرف انرژی در ازای استخراج ارزهای دیجیتال به ارزش ۱ دلار، روند افزایشی خود را حفظ خواهد کرد. همچنین محققان به این نتیجه رسیده اند که در طی این سه سال، استخراج این ارزها، باعث تولید و انتشار ۳ الی ۱۵ میلیون تن کربن دی اکسید (CO2) شده است.

ماینینگ ارزهای دیجیتال، انرژی بیشتری را نسبت به استخراج از معادن مصرف می کند!

به اعتقاد برخی از منتقدان، از مصرف بالای انرژی برای استخراج ارزهای دیجیتال اصلی، به عنوان «پاشنۀ آشیل» این ارزها یاد می شود. مطابق گزارش ماه فوریه، انتظار میرفت که استخراج ارزهای دیجیتال در ایسلند، انرژی بیشتری نسبت به استخراج خانگی در سال ۲۰۱۸، مصرف کند.

بر اساس مقاله ای دربارۀ «مشکل روز افزون انرژی بیت کوین» که توسط اقتصاددانی به نام Alex de Vries در ماه می منتشر شده بود، اعلام شده بود که در سال ۲۰۱۸، انرژی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین، ۰٫۵ درصد از مصرف کل دنیا را شامل خواهد شد.

با این حال، بعد از آن Katrina Kelly، متخصص انرژی های پاک، پیش بینی های انجام شده را به چالش کشیده و اعلام کرد که با دیدگاهی “سهل انگارانه” به این مسئله پرداخته شده است. وی اظهار داشت که برای مثال ایسلند، اکثراً به منابع انرژی تجدید پذیر متکی است. به این معنی که بیت کوین هایی که در این کشور استخراج شده اند، در تولید کربن نقشی نداشته اند.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.