مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

آموزش رفع تیرگی پوست بدن ( لایه برداری از پوست بدن در منزل)

زیبایی ظاهری امروزه دغدغه بیشتر خانم هاست و همیشه سعی می کنند با محصولات خانگی و آرایشی به بهترین نتایج برسند. یکی از مشکلاتی که تقریبا همه ما داریم مشکل تیرگی قسمت های مختلف پوست بدن است. این مشکل هم در زیبایی تاثیر منفی دارد و هم باعث می شود نتوانیم لباس های مورد علاقه مان را به تن کنیم.


دلیل این تغییر رنگ در پوست افزایش سطح ملانین در سلول های پوست و رسوب سلول های مرده پوست، اصلاح مداوم و اصطکاک در اثر لباس های تنگ است. دلیل این تیرگی ها هر چه باشد می توان با محصولات خانگی آن ها را درمان کرد.

  

درمان تیرگی پوست گردن

درمان قسمت های تیره پوست بدن

اسکراب بادام

درمان قسمت های تیره پوست بدن

بادام منبع ویتامین E است. ویتامینی که برای سلامت پوست ضروری است و پوست های تیره را روشن می کند. فواید شیر بادام و روغن بادام برای پوست بسیار معروف است بنابراین در محصولات زیبایی زیاد استفاده می شود.

۵ تا ۶ عدد بادام را رنده کنید. ۱ قاشق چای خوری پودر شیر و ۱ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. هم بزنید و به قسمت های تیره گردن بزنید. بعد از نیم ساعت بشوئید. این کار را ۳ الی ۴ بار در هفته تکرار کنید. می توانید روزانه با روغن بادام گردن را ماساژ دهید تا جریان خون در این قسمت تقویت شود.

اسکراب گردو

درمان قسمت های تیره پوست بدن

گردو هم مانند بادام دارای مواد معدنی و ویتامین هایی است که پوست را تغذیه، درخشان، مرطوب و نرم می کند. اسکراب گردو و کشک با از بین بردن سلول های مرده رنگ پوست را روشن می کند.

۸ تا ۱۰ عدد گردو را له کنید و ۲ قاشق چای خوری کشک به آن اضافه کنید. سپس به گردن بمالید و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت که اسکراب خشک شد آن را با آب سرد بشوئید.

اسکراب بلغور جو

درمان قسمت های تیره پوست بدن

۲ قاشق غذاخوری بلغور جو آسیاب شده را با ۲ قاشق غذاخوری پوره گوجه فرنگی مخلوط کنید. اسکراب را به گردن بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس کمی آب بزنید تا مرطوب شود و با حرکت دایره ای ماساژ بدهید. در آخر با آب سرد بشوئید و مرطوب کننده بزنید. این کار را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

جوش شیرین

درمان قسمت های تیره پوست بدن

جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی است که تیرگی های پوست را از بین برده و با گرفتن روغن اضافی پوست به درمان آکنه ها کمک می کند. ترکیب جوش شیرین و آب برای درمان تیرگی های گردن مناسب است. جوش شیرین و آب را به نسبت ۳ به ۱ مخلوط کنید و به گردن بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه با آب بشوئید. این کار را ۳ بار در روز تکرار کنید.

پوست پرتقال

درمان قسمت های تیره پوست بدن

پوست پرتقال سرشار از ویتامین C است بنابراین برای سلامت پوست بسیار مفید است. مقداری پوست پرتقال را زیر آفتاب خشک کرده و آسیاب کنید. ۲ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با ۳ قاشق چای خوری شیر ترکیب کنید. سپس به پوست بمالید و بعد از نیم ساعت با آب سرد بشوئید. این کار را به مدت ۲ هفته روزانه تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

درمان تیرگی زیر بغل

سیب زمینی خام

درمان قسمت های تیره پوست بدن

خاصیت سفید کنندگی سیب زمینی خام هم برای زیر بغل مناسب است و هم برای از بین بردن کبودی دور چشم. سیب زمینی ها را رنده و آب آن را بگیرید. سپس با پنبه به زیر بغل بمالید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشوئید. این کار را روزانه ۳ مرتبه به مدت ۲ هفته تکرار کنید.

آب لیمو

درمان قسمت های تیره پوست بدن

هیچ چیزی به اندازه آب لیمو برای از بین بردن تیرگی های پوست موثر نیست. خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتری لیمو به از بین بردن بوی بد بدن نیز کمک می کند. لیمو را دو نیم کنید و به مدت ۵ الی ۸ دقیقه زیر بغل بمالید. بعد از ۲۰ دقیق با آب تمیز بشویید. لیمو پوست را کمی خشک می کند بنابراین بهتر است بعد از استفاده کمی مرطوب کننده بزنید.

خیار

درمان قسمت های تیره پوست بدن

۴ قاشق غذاخوری آب خیار را با کمی زردچوبه و ۲ قاشق چای خوری آبلیمو مخلوط کنید. سپس به زیر بغل بمالید و بعد از نیم ساعت بشوئید.

پک آرد برنج و سیر

درمان قسمت های تیره پوست بدن

یکی از خاصیت های مفید آرد برنج برای پوست این است که چربی پوست ر اکنترل می کند. آرد برنج نه تنها تیرگی پوست زیر بغل را رفع می کند بلکه آفتاب سوختگی را نیز درمان می کند. برای درست کردن این پک ۴ قاشق غذاخوری آرد برنج را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید. سپس به زیر بغل بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشوئید.

درمان تیرگی کشاله ران

روغن نارگیل

درمان قسمت های تیره پوست بدن

فواید روغن نارگیل برای پوست و مو نیازی به توضیح ندارد. ترکیب روغن نارگیل با آب لیمو تاثیر آن را دو چندان می کند. ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با آب نصف لیمو ترکیب کنید و قسمت های تیره کشاله های ران را به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه با آب گرم بشوئید. این کار را می توانید هر روز تکرار کنید.

اسکراب عسل، لیمو و شکر

درمان قسمت های تیره پوست بدن

۱ قاشق غذاخوری عسل، آب لیمو و ۲ قاشق غذاخوری شکر را با هم ترکیب کنید. به کشاله های ران بزنید و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشوئید.

آموزش لایه برداری پوست بدن در منزل

لایه برداری پوست بخش مهمی از مراقبت های پوستی است که شما به راحتی می توانید در خانه با وسایل ساده ان را انجام دهید. برای داشتن پوست صاف و شفاف بدن بهترین روش استفاده از وسایل طبیعی و لایه بردارهای خانگی است.لایه برداری پوست

لایه برداری پوست

خانمهای زیادی صورت خود را لایه برداری می کنند اما قسمت های دیگر بدنشان را فراموش می کنند. قبل از استفاده از محصولاتی برای برنزه کردن پوست و یا برای جوان سازی پوست خسته در زمستان، لایه برداری بسیار مهم است.

وسایل و لوازمی که برای لایه برداری نیاز دارید:

پاک کننده لایه بردار

لیف , برس بدن یا دستکش های لایه برداری

سنگ پا

لوسیون بدن

لایه برداری پوست بدن در منزل

1 – قبل از ورود به حمام پوست خشکتان را با لیف، برس بدن یا دستکش های لایه برداری پاک کنید. این کار کمک خواهد کرد که پوسته های سطحی از بین برود و پوستتان برای فرایند لایه برداری آماده شود. این کار را از کف پای خود آغاز کنید و روی تمام بدنتان ادامه دهید.

2 – دوش بگیرید و از سر تا پای خود را مرطوب کنید، اگر شما دچار آفتاب سوختگی شدید و یا هرگونه بریدگی و یا زخم بازی در بدنتان وجود دارد، پوست خود را لایه برداری نکنید.

لایه برداری پوست بدن

3 – از یک سنگ پا بر روی پای خود استفاده کنید تا ذرات و لکه های زبر و پینه را از بین ببرید. اگر پای شما بسیار زبر می باشد قبل از اینکه وارد حمام شوید، آن را به مدت 30 دقیقه در تشتکی از آب گرم و شیر خیس دهید.

4 – از پاک کننده لایه بردار خود به همراه لیف و یا دستکش هایتان استفاده کنید. شستشوی بدنتان را با یک حرکت چرخشی از کف پایتان شروع کنید و این روش را تا بالا ادامه دهید. در نواحی حساس، پوستتان را به سختی تمیز نکنید و نخراشید، زیرا در این ناحیه پوست بسیار آسیب پذیر است.

5 – از یک برس یا لیف برای لایه برداری پشت و جاهایی که به سختی قابل دسترس است استفاده کنید.

6 – روی صورتتان به خصوص اطراف چشم و دهانتان لایه برداری را به آرامی انجام دهید.

برای صورت از یک محصول لایه بردار ویژه استفاده کنید که ملایم تر از محصولات طراحی شده برای لایه برداری بدن می باشد.

7 – دست هایتان را فراموش نکنید، شما می خواهید آنها هم صاف و نرم به نظر برسند.

8 – بدنتان را با آب ولرم بشویید، سعی کنید تا جای ممکن از آب سردتر استفاده کنید.

9 – بعد از انجام دادن مراحل حمام از یک لوسیون مرطوب کننده بدن برای همه قسمت های بدنتان استفاده کنید. لوسیون بدن و مرطوب کننده های صورت که حاوی اسید هیدروکسی آلفا و یا بتا می باشند انتخابی ایده آل هستند، زیرا این اسیدها سلول های مرده پوست را از بین میبرند.

10 – از مرطوب کننده بدن یک بار در روز استفاده کنید. لایه برداری پوست را خشک می کند بنابراین شما باید پوستتان را هیدراته نگه دارید.

محصولات لایه برداری پوست :

پاک کننده های لایه بردار که حاوی نمک دریایی، بادام زمینی، گردو و دانه ها هستند را انتخاب کنید.

برای رسیدن به پوستی نرم و ابریشمی معمولا یک بار یا دوبار لایه برداری در هفته کافی می باشد. اما خانم ها با پوست های چرب باید بیشتر از افراد با پوست های خشک لایه برداری انجام دهند.

اگر پوستتان بعد از لایه برداری به شدت خشک و یا حساس شد، آن را با شدت و سختی تمیز نکنید، باید روش لایه برداریتان را تغییر دهید با در نظر گرفتن احتمال اینکه شما ممکن است به محصولاتی که استفاده می کنید آلرژی داشته باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.