مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

قیمت سهم در عرضه اولیه "تلیسه" / سهام شرکت دامداری تلیسه نمونه


با اعلام پیغام ناظر بازار طی معاملات روز جاری:

"تلیسه" با قیمت 5300 ریال وارد فرابورس شد


تعداد هفت میلیون سهم شرکت دامداری تلیسه در حالی امروز در بازار فرابورس عرضه شد که فعالان بازار سرمایه با توجه به کشف قیمت 5300 ریالی آن و سود برآوردی 828 ریالی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 95 نسبت پی بر ای 6.4 مرتبه را برای هر سهم آن برگزیدند.

با اعلام پیغام ناظر بازار فرابورس 10 درصد از سهام شرکت دامداری تلیسه نمونه با سرمایه 70 میلیارد ریالی طی معاملات روز جاری عرضه شد و در نهایت هر سهم "تلیسه" 5300 ریال قیمت خورد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، تعداد هفت میلیون سهم شرکت دامداری تلیسه در حالی امروز در بازار فرابورس عرضه شد که فعالان بازار سرمایه با توجه به کشف قیمت 5300 ریالی آن و سود برآوردی 828 ریالی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 95 نسبت پی بر ای 6.4 مرتبه را برای هر سهم آن برگزیدند.

همچنین این شرکت فعال در گروه زراعت و خدمات وابسته طی عملکرد سه ماهه نخست سال مالی جاری سود 242 ریالی معادل 29 درصد از سود برآوردی خود را محقق کرده است.

عرضه ۳.۵ میلیون از ۷ میلیون سهم:
"تلیسه" با ۵۳۰ تومان کشف قیمت شد/ فاصله زیاد دو طرف عرضه و تقاضا/ P/E هشتمین شرکت
با عرضه ۳.۵ میلیون از ۷ میلیون سهم قابل واگذاری شرکت کوچک و فرابورسی دامداری تلیسه نمونه ، هر سهم هشتمین شرکت جدید بازار سهام ۵۳۰ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دقایقی قبل فرایند عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت دامداری تلیسه نمونه در بازار دوم معاملات فرابورس انجام و طی آن با عرضه 3.5 میلیون از 7 میلیون سهم قابل واگذاری، هر سهم آن 530 تومان کشف قیمت شد.

در این عرضه برخی متقاصیان خواهان خرید حدود 200 تومان تا 260 و حداکثر 300 تومانی هر سهم بودند اما سهامدار عمده آن در نهایت با 530 تومان اقدام به عرضه کردند که با توجه به پیش بینی 828 ریالی هر سهم ، نسبت P/E این شرکت جدید حدود 6.4 مرتبه برآورد شده که از نسبت P/E حدود 8.9 مرتبه گروه پایین تر است.

3.5 میلیون سهم دیگر هم مانند دیگر عرضه ها و احتمالا" از ساعت 12:40 برای معامله گران آنلاین عرضه م شود.

در این عرضه سهمیه هر کارگزار با همه شعب 35 هزار سهم بوده و هیچ یک از صندوق های سرمایه گذاری مشترک نمی توانند اقدام به خرید کنند.

این شرکت بعد از 6 شرکت فرابورسی کاغذ پارس، سرمایه مسکن الوند، حمل و نقل پارسیان ، انرژی امید تابان هور، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، آتیه داده پرداز و شرکت بورسی واسپاری ملت، هشتمین شرکت جدید در سال جاری بشمار می رود.

گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس و بنیاد مستضعفان با مالکیت 51 و 34 درصدی به عنوان سهامداران اصلی حضور دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.