مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

مجله آموزشی، خبری "سلام دنیا"

اخبار سلامت و بهداشت، سبک زندگی و بازار سرمایه را دنبال کنید

روز گذشته بازار / بازار بورس امروز چطور گذشت؟

روز گذشته بازار با تعادل کار خود را آغاز کرد. در نیمه اول زمان معاملات عرضه ها شدت بیشتری داشت ولی میتوان گقت شرایط در نیمه دوم زمان معاملات نسبتاً بهتر بود. نماد "خودرو" نیمه دوم بازار تشکیل صف خرید ضعیف و البته نه چندان پایداری را هم به خود دید. در گروه شرکتهای خودرو و قطعه ساز البته شرایط یکسان نبود و بعضی نمادها مثبت و بعضی منفی به کار خود خاتمه دادند. نمادهای "خودرو"، "خزامیا"، "خاور"، "خکاوه" و "خپارس" درنهایت مثبت بسته شدند. روز گذشته اخباری هم در ارتباط با قراردادهای سایپا و ایرانخودرو با خودروسازان خارجی انعکاس یافت.

احمد پورفلاح رئیس اتاق ایران و ایتالیا گفت: مدتی است مذاکرات دو خودروساز بزرگ ایران و ایتالیا آغازشده که به خاطر حساسیت این مذاکرات، سکوتی خبری ملاحظه میشود اما این مذاکرات به مرحله نهایی رسیده ولی دو طرف فعلاً قصد ندارند جزئیات آن را افشا کنند . محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به اینکه مذاکرات سایپا و سیتروئن فرانسه به مرحله عقد قرارداد نزدیک شده گفت: در این مذاکرات حتی میزان سرمایه گذاری و مکان انجام فعالیت مشخص شده و با اشاره به اینکه آخرین مراحل قراردادی و حقوقی این همکاری انجام شده اضافخ کرد که بر اساس آخرین مذاکرات، حجم سرمایه گذاری مشترک در مرحله نخست ٢٠٠ میلیون دلار برآورد شده و سایت سایپا کاشان نیز بهعنوان محل اجرای این همکاری تعیین شده است .

شرکت سیتروئن برای سرمایه گذاری در فاز نخست علاوه بر فنّاوری، پول نقد نیز خواهد آورد. البته هنوز همه چیز در حد تفاهم نامه است و هنوز قراردادی بسته نشده است. درنهایت این صنعت باارزش معاملات ٧٧ میلیارد تومانی در پله اول ازنظر ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران ایستاد.

صنعت فلزات اساسی نیز دیروز پر معامله بودند. این صنعت با حدود ۲۷ میلیارد تومان معامله ، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
گروه بانکها نیز اغلب منفی ظاهر شدند. تنها نماد بانک انصار در دقایق پایانی با حمایتهای صورت گرفته توانست سقف قیمت مجاز را تجربه کند.
به هر حال پر معامله بودن هر سه این صنایع از گزارشات تعداد سیگنال های منتشره از سوی تحلیلگران فانوس efanos.com نیز بر می آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.